menu
menu

La Mesa de Qualitat de Turisme d'Alboraia fa balanç de 2025 i planifica l'any vinent

S'avaluen aspectes com l'atenció al client, la informació turística disponible, l'accessibilitat o les mesures de sostenibilitat

La Mesa de Qualitat de Turisme d'Alboraia ha celebrat la seua sessió ordinària, presidida per l'alcalde Miguel Chavarría Díaz, en la qual es va fer balanç de les actuacions desenvolupades durant 2025 en el marc del Sistema Integral de Qualitat Turística en Destí (SICTED) i es van establir les bases per a la planificació de l'exercici 2026.

En la sessió, a la qual va assistir l'alcalde al costat dels regidors Carlos Sánchez i Susana Cazorla, Javier Solsona Monzonís (director de l'Institut Valencià de Tecnologies Turístiques - Invat·*tur i cap del servei d'Estudis i Planificació en Agència Valenciana del Turisme), el president del Gremi de Horchateros Artesans i tècnics municipals, es va presentar un balanç positiu del tercer any d'adhesió al SICTED. Actualment, el destí compta amb 8 serveis en fase de seguiment i 10 en fase de renovació.

La gestora SICTED va destacar el compliment per part de les empreses adherides dels compromisos adquirits, que inclouen la legalitat vigent, la formació rebuda, la participació en grups de millora i la superació de les avaluacions. Així mateix, es va informar dels resultats de les enquestes de satisfacció realitzades a visitants, que van llançar una puntuació mitjana de 4.5 sobre 5. Els aspectes millor valorats van ser l'hospitalitat, la informació turística i l'accessibilitat.

Un dels punts destacats va ser la celebració d'un Grup de Millora centrat en l'economia circular, en el qual van participar totes les empreses distingides. D'aquest grup van sorgir propostes concretes com la millora de la freqüència de recollida selectiva en zones d'alta concentració hostalera, la incorporació de consells de mobilitat sostenible en la informació al turista i l'estudi de mesures d'estalvi energètic.

Distincions SICTED 2025

Després d'analitzar els informes d'avaluació, la Mesa va acordar per unanimitat proposar al Comité de Distinció a un total de 18 serveis i empreses per al seu reconeixement. En la fase de seguiment es van proposar: Oxarteria Nou Bonaire, Oxarteria Panach, Forn Cabanyal, Forn Furió, Forn Rescolaor, la Marina de Port Saplaya, Teatre L’Agrícola i les sales d'exposicions CC José Peris Aragó. En la fase de renovació: Orxateria Daniel, L’Obrador de Bou, Inditec Servei de neteja de platges, La Casa de la Mar, Mediterranean Surf, Platja de La Patacona, Platja de Port Saplaya, Tourist Info La Patacona i Tourist Info Port Saplaya.

Planificació 2026

Per a l'any vinent, es planifica l'organització d'una Jornada de Sensibilització dirigida a captar nous adherents al sistema, així com continuar amb el seguiment i renovació dels ja distingits. També es preveu la implantació de la nova metodologia SICTED i la gestió de noves adhesions.

Des de Turisme de la Comunitat Valenciana es va valorar molt positivament el treball realitzat i es va animar a continuar per aquesta línia de millora contínua de la qualitat turística. L'alcalde, Miguel Chavarría, va clausurar la sessió agraint el treball i l'assistència de tots els participants.

La Mesa de Qualitat de Turisme d'Alboraia fa balanç de 2025 i planifica l'any vinent
Subscriu-te al nostre butlletí